środa, 31 grudnia 2014

Noworoczny torcik śmietankowy

Za dwie godziny powitamy Nowy Rok 2015. Ja jestem przygotowana. Zrobiłam noworoczny torcik śmietankowy. Spróbuję go, jak wybije północ. 





Składniki:

Biszkopt (mała tortownica):
  • 2 jajka
  • 0,5 szklanki mąki
  • 0,5 szklanki cukru
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka oleju

Dodatkowo:
  • galaretka truskawkowa
  • galaretka o smaku kiwi
  • galaretka brzoskwiniowa
  • galaretka cytrynowa
  • składniki do wykonania kremu "biała dama" (http://saloniksmakow.blogspot.com/2014/09/makowe-z-kremem-biaa-dama.html#more)

Oddzielamy żółtka od białek. Z białek ubijamy pianę dodając stopniowo cukier. Do piany dodajemy utarte żółtka, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i olej. Tortownicę smarujemy masłem i wykładamy papierem do pieczenia. Biszkopt pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni.
Ostudzony biszkopt ponczujemy.
Na biszkopt nakładamy krem "biała dama"  wymieszamy  z kolorowymi galaretkami ( 4 galaretki o różnych smakach rozpuszczone w pół szklanki wody każda). 

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się mój przepis? Daj G+
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję bardzo i zapraszam ponownie.