poniedziałek, 8 września 2014

Sałatka z białej kapusty "JAK U CHIŃCZYKA"


Warzywa często goszczą na naszych stołach. Szybko i łatwo można przygotować sałatkę z białej kapusty "JAK U CHIŃCZYKA". 


Składniki:

  • 1 średnia biała kapusta lub sałata lodowa
  • 2 marchewki
  • 2 cebule
Zalewa:

  • 1 szklanka octu winnego
  • 1 szklanka oleju
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka soli
Białę kapustę myjemy i szatkujemy. Marchewki obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Cebulę obieramy i kroimy w "piórka". 
Do garnka wlewamy ocet, olej, wsypujemy cukier i sól. Zalewę gotujemy. Gdy zalewa wystygnie należy zalać nią wszystkie pokrojone składniki i wymieszać.

Smacznego!




28 komentarzy:

  1. Musiałobyć przepyszne!

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawde??? Jedna glowka kapusty albo salary I cala szklanka oleju I szklanka cukru???? Powodzenia. Jak widac, nie wszystkie surowki sa zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy jak duża jest kapusta,o ilości zalewy musimy już sami zadecydować.

      Usuń
    2. Ale jak smacznie ��

      Usuń
  3. zamiast szklanki cukru i oleju to chyba powinna być łyżka !!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też się właśnie zastanawiam nad tą ilością zalewy. Myślę, że jak się ma mniejszą kapustę, to można proporcjonalnie zmniejszyć ilość zalewy. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz sprawdziłam składniki. Wszystko się zgadza, oczywiście można przygotować troszkę mniej zalewy, ale proporcje należy zachować. Sałatka jest naprawdę bardzo smaczna. Polecam.

      Usuń
  5. a może być kapusta pekińska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapusta pekińska może być, można również wykorzystać sałatę lodową.

      Usuń
  6. Robię podobną z tym że dodaję jeszcze świeżą paprykę a do zimnej zalewy dwie łyżki musztardy.Proporcje zalewy muszą być takie a przecież nie musi się całą zalewać.Wszystko zależy od wielkości kapusty.Może stać w lodówce do trzech tygodni.Polecam tak do obiadu jak i do kanapek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł, na pewno spróbuję tak zrobić.

      Usuń
  7. czy musi być winny ocet?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze go dodaję, jest najlepszy. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. właśnie zajadam się sałatką - naprawdę smaczna

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwierzcie mi to jest najlepsza surówka jaką można szybko zrobić i nie kombinować:czy za słodka czy za kwaśna. Ja zmniejszam proporcje do 1/2 i jest ok .POLECAM !!!! Do zalewy dodaje 1 ząbek czosnku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten przepis mam juz lata surowka jest wysmienita dostaje rowniez musztarde I razem wszystko gotuje zalewam kapuste mieszam I odstawiam do ostygniecia robie rowniez czerwony kapuste w ten Sam sposob mozna rowniez ta zalewa zalac obgotowane pieczarki super dziekuje za podzieleniem sie tym przepisem pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja mam lepszy przepis na sos 2 łyzjki miodu 1 łyżka musztardy 1 cytryna 1 łyżka oliwy wszystko mieszam i polecam kapuche

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja mam lepszy przepis na sos 2 łyzjki miodu 1 łyżka musztardy 1 cytryna 1 łyżka oliwy wszystko mieszam i polecam kapuche

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie trzeba gotowć zalewy,a warto do takiej surówki zetrzeć kawałek świeżego ogórka

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne są te surówki, kiedyś robiłam podobną. Wszyscy się zajadali.
    Pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń
  15. wystarczy pół szkl. cukru, oliwy i ocet ale Ryżowy tao tao, podgrzac aż cukier sie rozpuści i gorącym zalac kapuste , i bez cebuli to jest super

    OdpowiedzUsuń
  16. Zalewę można wykorzystać na parę razy chodzi o to żeby kapusta zmiękła.. po paru godzinach można przelać ja do słoiczka zostawiając tylko mała ilość na dnie żeby surówka nie wyschła ja dodaję jeszcze oel sambelek i sezam ;) pycha

    OdpowiedzUsuń
  17. Super przepis, muszę wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Szklanka cukru? szklanka octu? To jakiś żart a nie przepis! Kapusta zmięknie jak się ją posoli, doda oliwy i odstawi na parę godzin

    OdpowiedzUsuń
  19. 1 szklanka cukru O.o ---> too much :D

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się mój przepis? Daj G+
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję bardzo i zapraszam ponownie.