sobota, 26 lipca 2014

Ciasto drożdżowe bez wyrabiania

Dzisiaj upiekłam ciasto drożdżowe, oczywiście bez wyrabiania. Wszystkie składniki umieściłam w misce, odczekałam dwie godziny i do piekarnika, a w domu pięknie pachniało.




SKŁADNIKI :
Ciasto:

  • - 10 dag świeżych drożdży 
  • - 1 szklanka cukru
  • - 1 szklanka mleka o temperaturze pokojowej
  • - 5 jajek 
  • - 1 szklanka oleju
  • - 5 szklanek mąki 
  • - cukier waniliowy 
Kruszonka :

  • 100 g margaryny 
  • - pół szklanki cukru
  • - 3/4 szklanki mąki


 SPOSÓB WYKONANIA :
10 dag świeżych drożdży kruszymy do miski i posypujemy jedną szklanką cukru. Na to wlewamy jedną szklankę mleka, 5 roztrzepanych jaj i jedną szklankę oleju. Na końcu wsypujemy 5 szklanek mąki i cukier waniliowy. Nic nie mieszamy. Tak przygotowaną mieszankę przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do wyrośnięcia na dwie i pół godziny. Po tym czasie wszystkie składniki delikatnie mieszamy, aby nie pozostały grudki. Wierzch ciasta posypujemy kruszonką. Blaszkę smarujemy margaryną i wykładamy papierem do pieczenia. Wykładamy ciasto do blachy. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30-35 minut.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się mój przepis? Daj G+
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję bardzo i zapraszam ponownie.