sobota, 9 sierpnia 2014

Babka piaskowa

Przeglądając różne książki kucharskie zwróciłam uwagę na apetyczną babkę piaskową. Długo się nie zastanawiałam i zrobiłam ją. Polecam wszystkim.


Składniki:

  • 20 dag masła
  • 25 dag cukru pudru
  • 30 dag mąki
  • 5 jajek
  • 4 łyżki śmietany 30 %
  • cytryna
  • 1/2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 15 g proszku do pieczenia
Maso ucieramy na puszysta masę. Dodajemy stopniowo żółtka, cukier puder, sok z cytryny, cukier waniliowy i śmietanę. Masę łączymy z ubitą pianą z białek oraz mąką przesianą i wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
Ciasto wkładamy do wysmarowanej masłem i oprószonej mąką formy do babki, Pieczemy 40 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni. Po wyjęciu babki z piekarnika i ostudzeniu posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się mój przepis? Daj G+
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję bardzo i zapraszam ponownie.