wtorek, 19 sierpnia 2014

Śliwki nadziewane orzechami

Kilka lat temu znalazłam ciekawy przepis na śliwki nadziewane orzechami, a że śliwek miałam pod dostatkiem wypróbowałam go. Przygotowywałam je przez kilka dni. Praca żmudna, ale efekt doskonały. No cóż, gdy śliwki znalazły się w słoikach, okazało się, że pozostało bardzo dużo soku. Wpadłam na pomysł, aby dodać do tego soku spirytus. Uwierzcie, otrzymałam super nalewkę.






Przepis na śliwki nadziewane orzechami:
  • 1 kg dojrzałych, ale twardych śliwek węgierek
  • 1,5 kg cukru
  • 20 dag orzechów włoskich w połówkach

Śliwki myjemy, każdą nacinamy z boku i wyjmujemy pestki. Na miejsce pestki wkładamy jedną lub dwie połówki orzecha. Owoce układamy na płaskim talerzu.
Na syrop wlewamy do garnka 2 szklanki wody, wsypujemy 1 kg cukru i gotujemy na małym ogniu cały czas mieszając, aż cukier się rozpuści. Gorącym syropem zalewamy śliwki. Odstawiamy pod przykryciem na 24 godziny.
Na drugi dzień delikatnie zlewamy syrop, dodajemy do niego 0,5 kg cukru, gotujemy. Wkładamy śliwki do syropu, doprowadzamy do wrzenia. Odstawiamy na 24 godziny.
Kolejnego dnia zlewamy syrop znad śliwek i gotujemy na wolnym, ogniu, aż zgęstnieje. 
Ciepłym syropem zalewamy śliwki i gotujemy na wolnym ogniu 30 minut, odstawiając za każdym razem na 15 minut, kiedy zawrze. Śliwki układamy w słoikach, zalewamy syropem, dokładnie zamykamy.


Gdy zostanie dużo soku możemy dodać spirytus i nalewka gotowa.


Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się mój przepis? Daj G+
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję bardzo i zapraszam ponownie.