czwartek, 23 lipca 2015

Cukinia faszerowana

Ostatnio w sklepach pokazała się okrągła cukinia. Od razu ją kupiłam, bo naprawdę ma swój urok. Można ją faszerować, a farsz komponować według uznania. Ja przygotowałam farsz mięsny z pieczarkami i ryżem.



Składniki:


  • 4 okrągłe cukinie
  • 0,5 kg mielonego wieprzowego mięsa
  • 30 dag pieczarek
  • 1 cebula
  • pieprz
  • sól
  • olej
Na patelni rozgrzewamy olej. Na nim przesmażamy pokrojone pieczarki i cebulkę. Do tego dodajemy mielone mięso i jeszcze wszystko przesmażamy. Doprawiamy solą i pieprzem. 
Cukinie myjemy i odcinamy wierzch. Łyżeczką wydrążamy środek. Do tak przygotowanej cukinii nakładamy farsz. Cukinie układamy na blaszce z kratką (bez odciętych "czapeczek"). Pieczemy ok. 50 minut w temperaturze 180 stopni. Pod  koniec pieczenia wierzch można posypać startym serem lub przed podaniem nakryć "czapeczkami".

Smacznego!

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się mój przepis? Daj G+
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję bardzo i zapraszam ponownie.