piątek, 3 kwietnia 2015

Wielkanocne babeczki

Tradycyjnym wielkanocnym ciastem jest baba wielkanocna. Dzisiaj zrobiłam jej miniaturki, małe biszkoptowe babeczki, które przełożyłam bitą śmietaną z truskawkami. Jedną bez przełożenia zostawiłam do święconki.




55embed 34lnspjt9ozu3m2dupn2gymw4lseaazz



Składniki:

  • 4 jajka
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia Delecta
  • 1 cukier wanilinowy Delecta


Oddzielamy żółtka od białek. Z białek ubijamy sztywną pianę, stopniowo dodając cukier, żótka i mąkę z proszkiem do pieczenia. Foremki silikowe smarujemy masłem i napełniamy ciastem . Pieczemy 20 minut w temperaturze 180 stopni. 
Do ciasta można dodać trochę gotowej masy makowej, wtedy otrzymamy makowe babeczki.
Przestudzone babeczki przekrajamy na pół, nakładamy bitą śmietanę, ozdabiamy truskawkami. Górną część babeczek posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się mój przepis? Daj G+
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję bardzo i zapraszam ponownie.