poniedziałek, 9 lutego 2015

Pizza

Czy wiecie, że 9 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pizzy, a więc do dzieła - drożdże, mąka, mleko, a przede wszystkim pomysły na smaczną pizzę. Ja zrobiłam najprostszą, jaką potrafię - trochę wędliny, pieczarek i gotowa.




Składniki:
  • 40 dag mąki pszennej
  • 5 dag drożdży
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 szklanka mleka
  • przecier pomidorowy
  • 20 dag sera żółtego
  • wędlina
  • 25 dag pieczarek
  • papryka czerwona, oregano, zioła prowansalskie

Mąkę przesiewamy. W ciepłym mleku rozpuszczamy drożdże, dodajemy cukier, sól, olej, mąkę i wszystko dokładnie wyrabiamy łyżką (najlepiej drewnianą). Pozostawiamy do wyrośnięcia na 20-30 minut. Po wyrośnięciu ciasto rozwałkować na placek o grubości 1 cm i kładziemy na blasze wysmarowanej masłem. Na wierzch ciasta nakładamy przecier pomidorowy, ser żółty starty na tarce jarzynowej, wędlinę i pieczarki. Całość posypujemy przyprawami. Wstawiamy do gorącego piekarnika i pieczemy około 20-30 minut w temperaturze 170 stopni. Podajemy na gorąco, pokrojoną na porcje.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się mój przepis? Daj G+
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję bardzo i zapraszam ponownie.